ICIEMC Awards

The Best Paper and Best Thesis awards were granted or November 13, 2020, in the Wrap-up Session, via Zoom.

Best Paper Award

  • Best Paper in Services Marketing & Customer Experience:Retail service as a determinant of brand experience and consumer loyalty: A study applied to fashion retail” – Nuno Fortes, Inês Resende, Pedro Espírito Santo & Patrícia Cardoso – Instituto Politécnico de Coimbra, ESTGOH
  • Best Paper in Strategic Marketing & Value Creation: “Estratégia e competitividade no setor da construção civil: um estudo aplicado ao norte de Portugal” – José Maria Gomes, Teresa Dieguez & Bruno Barbosa Sousa – IPCA – Polytechnic Institute of Cávado and Ave
  • Best Paper in Consumer Behaviour & Neurosciences: “As motivações para a compra online de produtos de beleza e vestuário: uma abordagem às gerações X, Y e Z” – Nicolau Monteiro & Ana Lima, ISCAP

Best Thesis Award

  • Best PhD Thesis in Innovation:Unlocking the Way Firms Are Applying Gamification throughout the Innovation Life Cycle” – Rui Patrício, Supervisor: António Carrizo & Francesco Zurlo
  • Best MSc Thesis in Marketing & Strategy:O sexismo na publicidade: Perceção do consumidor e influência na decisão de compra” – Ana Sofia Monteiro Cardoso, Supervisor: Bruno Sousa
  • Best MSc Thesis in Marketing & Advertising:Descodificando a receção dos anúncios publicitários em diversas plataformas: a abordagem do neuromarketing” – Elizabeth Vieira, Supervisor: Ana Cristina Antunes & Julien Diogo
  • Best MSc Thesis in Tourism Management:Utilização de ferramentas digitais em contextos específicos do turismo: um estudo na ótica das pessoas com necessidades especiais” – Cátia Macedo, Supervisor: Bruno Sousa

If you want to have a glance at the previous edition, please check out the awards here: http://iciemc.pt/arquivo/iciemc-awards/.